30 września 2010
22:58
Info
KISIELEWSKI s.c ul. Węglowa 1/3
60-122 Poznań
II edycja T.Burton Fingerstyle Festival
![[img:1:R]](/img/artykuly/zdjecia/tburton-6300.webp)
Już w sobotę 2 października w znanym poznańskim klubie Blue Note odbędzie się II edycja festiwalu T.Burton Fingerstyle. W tym roku rozszerzono nieco zakres festiwalu. Impreza, która rozpocznie się w samo południe, składać się będzie z trzech odrębnych bloków – konkursu, warsztatów oraz koncertów.
W konkursie adepci fingerstyle rywalizować będą o wspaniałą nagrodę. Rambler, czyli najwyższy model gitary T.Burton ze znakomitą elektroniką firmy L.R. Baggs, stanie się własnością gitarzysty, który swoimi umiejętnościami i ekspresją najskuteczniej uwiedzie skład konkursowego jury.
O godzinie 15.00 rozpoczną się niecierpliwie oczekiwane (sądząc po ilości kierowanej do nas korespondencji) Warsztaty Fingerstyle, prowadzone przez absolutną czołówkę polskich gitarzystów akustycznych, stosujących tę wspaniałą, choć trudną technikę gry. Swój udział w festiwalu potwierdzili: Krzysztof Błaś, Robert Kordylewski, Adam Palma, Piotr Restecki, Piotr Słapa, Jacek Spruch i Michał Zygmunt.
![[img:2]](/img/artykuly/zdjecia/tburton-29828-min.webp)
W konkursie adepci fingerstyle rywalizować będą o wspaniałą nagrodę. Rambler, czyli najwyższy model gitary T.Burton ze znakomitą elektroniką L.R. Baggs stanie się własnością gitarzysty, który swoimi umiejętnościami i ekspresją najskuteczniej uwiedzie skład konkursowego jury. Warto już teraz zacząć ćwiczyć palce i opracowywać popisowy materiał, gdyż do tak cennej nagrody bez wątpienia ustawi się długa kolejka chętnych. Wszystkich odważnych zapraszamy na godzinę 12.00, a niezdecydowanym gorąco dodajemy otuchy i zachęcamy do rywalizacji!
![[img:3]](/img/artykuly/zdjecia/tburton-31331-min.webp)
WARSZTATY
O godzinie 15.00 rozpoczną się niecierpliwie oczekiwane (sądząc po ilości kierowanej do nas korespondencji) Warsztaty Fingerstyle, prowadzone przez absolutną czołówkę polskich gitarzystów akustycznych, stosujących tę wspaniałą, choć trudną technikę gry. Swój udział w festiwalu potwierdzili: Krzysztof Błaś, Robert Kordylewski, Adam Palma, Piotr Restecki, Jacek Spruch i Michał Zygmunt. Każdy z nich z radością podzieli się z uczestnikami Warsztatów bezcenną wiedzą i tajnikami swych umiejętności. Skład osobowy naszej ekipy szkoleniowców został tak dobrany, aby uczestnicy mogli zapoznać się z jak największą ilością odmiennych styli gry, interpretacji, osobistych emocji i praktycznej wiedzy. Dodatkowo warto nie tylko wsłuchiwać się w ich grę, ale również posłuchać, co mają do powiedzenia jako doświadczeni artyści sceniczni, spełnieni twórcy i powszechnie poważani nauczyciele. To właśnie z ich umiejętności i doświadczeń należy wprost czerpać garściami, gdyż bliskiego kontaktu z doskonałym muzykiem nie jest w stanie zastąpić nawet najlepszy podręcznik. A w takowy będzie się można od razu zaopatrzyć, gdyż jednym z wydarzeń T.Burton Fingerstyle Festival będą doniosłe premiery wydawnicze. Tego dnia ukażą się bowiem: pierwszy w Polsce (!) podręcznik do techniki fingerstyle, napisany przez Roberta Kordylewskiego oraz najnowsza, nagrana w Nowym Jorku płyta Michała Zygmunta.
KONCERT
Kulminacją emocjonującego dnia z fingerstyle będzie wieczorny koncert, który rozpocznie się o godzinie 19.00. Wystąpią wszystkie nasze gwiazdy festiwalu w różnych – często nieprzewidywalnych konfiguracjach. Sądząc po niezwykle emocjonującym zakończeniu ubiegłorocznej edycji TBFF, także teraz można się będzie spodziewać wybornej uczty muzycznej. Plejada najznakomitszych polskich gitarzystów akustycznych w pełni ukaże delikatne piękno gitarowej muzyki akustycznej. Kto wie, czy podobnie jak w ubiegłym roku najbardziej wyróżniający się uczestnik Warsztatów nie dostąpi zaszczytu wspólnego występu na jednej scenie ze swoimi wykładowcami.
BILETY
Bilety wstępu na wieczorny koncert w cenie 25 zł do nabycia w:
- Blue Note Jazz Club (Poznań ul. Kościuszki 76/78 www.bluenote.poznan.pl)
- Centrum Informacji Miejskiej w Poznaniu (obok EMPiK-u przy ul. Ratajczaka 44)
- sklepie Rock Long Luck w Poznaniu (ul. Półwiejska 20)
- na www.bilety24.pl
FINGERSTYLE
Przypominamy: fingerstyle to technika gry na gitarze, wykorzystująca do uderzania strun wszystkie palce dłoni. Umożliwia jednoczesne prowadzenie linii basu, melodii i akompaniamentu akordowego – podobnie, jak czyni to np. pianista. Stąd też często gitarzystę fingerstyle nazywa się jednoosobową orkiestrą gitarową. Technika ta nie należy wprawdzie do najprostszych, jednak wykonywane nią utwory ujmują słuchaczy bogactwem harmonii. Stosuje ją bodaj większość najlepszych gitarzystów na świecie, nie tylko akustycznych.
Styl gry palcami należy do podstaw klasycznej szkoły gry na gitarze, ale na trwałe wszedł również do kanonów innego rodzaju muzyki. Odmiana tej techniki, zwana fingerpicking szczególnie rozpowszechniła się wśród gitarzystów wykonujących muzykę bluesową, folkową, jazzową czy country. Kciuk gitarzysty najczęściej wykorzystuje trzy basowe struny gitary do gry rytmicznej i prowadzenia linii basu, podczas gdy pozostałe palce „zajmują się” akompaniamentem harmonicznym i linią melodyczną. Ten styl wywodzi się z Południa USA, gdzie na początku XX wieku muzycy bluesowi zaadaptowali na gitarę popularne wówczas ragtime’y fortepianowe. Do najsłynniejszych pionierów fingerpicking należą Big Bill Broonzy, Memphis Minnie, Missisippi John Hurt, Blind Blake czy Blind Wille Johnson. Od nich inspirację czerpali artyści Country & Western jak Sam McGee, Ike Everly, Merle Travis czy Chet Atkins. Wśród powszechnie znanych gwiazd jazzu stosowali tę technikę Joe Pass i Martin Taylor.
Styl gry palcami należy do podstaw klasycznej szkoły gry na gitarze, ale na trwałe wszedł również do kanonów innego rodzaju muzyki. Odmiana tej techniki, zwana fingerpicking szczególnie rozpowszechniła się wśród gitarzystów wykonujących muzykę bluesową, folkową, jazzową czy country. Kciuk gitarzysty najczęściej wykorzystuje trzy basowe struny gitary do gry rytmicznej i prowadzenia linii basu, podczas gdy pozostałe palce „zajmują się” akompaniamentem harmonicznym i linią melodyczną. Ten styl wywodzi się z Południa USA, gdzie na początku XX wieku muzycy bluesowi zaadaptowali na gitarę popularne wówczas ragtime’y fortepianowe. Do najsłynniejszych pionierów fingerpicking należą Big Bill Broonzy, Memphis Minnie, Missisippi John Hurt, Blind Blake czy Blind Wille Johnson. Od nich inspirację czerpali artyści Country & Western jak Sam McGee, Ike Everly, Merle Travis czy Chet Atkins. Wśród powszechnie znanych gwiazd jazzu stosowali tę technikę Joe Pass i Martin Taylor.
MUZYCY







więcej: www.bluenote.poznan.pl
reklama
Może Cię zaciekawić: