25 marca 2006
00:00
Info
MIDI Salon Muzyczny ul. Dębowa 25
08-103 Siedlce
ROLAND V Synth XT - moduł brzmieniowy
Uznany za „Syntezator Roku” (2004’ - MIPA Award) - instrument Roland V-Synth teraz pojawia się w rack’owej, modułowej obudowie, uzupełniając ofertę firmy. Przenośny model XT jest nową wersją V-Synth’a wyposażony w te same spektakularne funkcje i możliwości, dając użytkownikowi pełną swobodę w zarządzaniu bogactwem syntezatora i procesora Audio. Instrument oparty jest na słynnym „silniku” firmy Roland: Elastic Audio Synthesis (Elastyczna Synteza Audio), dodatkowo wyposażony jest w blok modelingu „analog-syntezator”, blok modelingu wokalowego oraz symulacje klasycznego syntezatora Roland D-50. Całość uzupełnia bogaty procesor efektów COSM, zewnętrzny procesor audio, kolorowy, dotykowy wyświetlacz, 8 uniwersalnych potencjometrów obrotowych (edycja) a wszystko w rack’owo-tabletop’owej obudowie.
• V-Synth – potężny zmienno-oscylatorowy syntezator w modułowej obudowie (rack/tabletop)
• Nowe programy brzmieniowe PATCH, stworzone przez „pierwszoligowych” artystów z całego świata. Funkcja Sound Shaper do szybkiej nawigacji parametrów edycyjnych.
• Funkcja Rhythm Sets – unikalne możliwości manipulacji rytmicznych
• Multi-Step Modulator – niesamowite możliwości projektowania brzmienia
• Bogate możliwości analogowego modelowania zestawów brzmieniowych (waveforms) (SuperSaw, Polyphonic Feedback Oscillator, X-mod (modulacja krzyżowa) Oscillator
• Port USB (przepływ danych Audio/MIDI/transfer danych)
• Zainstalowane karty VC-1 (D-50) i VC 2 (Vocal Designer)
• Kolorowy, dotykowy wyświetlacz oraz osiem uniwersalnych potencjometrów edycyjnych do szybkiego zarządzania operacjami
• Panel przedni z wejściem XLR dla zewnętrznego źródła dźwięku
Oryginalne zestawy brzmień V-Synth’a przygotowane zostały w taki sposób, aby dać użytkownikowi nieograniczoną możliwość „wykręcania” z nich nowych, ciekawszych, niesamowitych programów. Od czasu pojawienia się pierwszych modeli V-Synth, muzycy tworzyli coraz to ciekawsze projekty, które zaowocowały nową gamą brzmień. Owe brzmienia, stworzone przez największych artystów i producentów muzycznych światowego formatu cechują się klasycznym ciepłem, które eksploduje po użyciu modulatorów syntezatorowych. Nowy model to coś, czego do tej pory nie opatentowano, to nowy styl – nowe oblicze V-Syth’a.
Sound Shaper
Innowacyjna funkcja Sound Shaper umożliwia tworzenie nowych brzmień za pomocą wirtualnych inteligentnych potencjometrów, które zapewniają profesjonalne zaprojektowanie brzmienia. Wybierając żądany typ brzmienia (pad’y, basy, brzmienia typu lead, itp.), przechodzimy do bloku makro-funkcji, gdzie urządzenie w inteligentny sposób dobiera powiązane ze sobą parametry edycyjne. W ten sposób kompleksowa edycja, nawet dla niewtajemniczonych jest dość prosta.
Wejścia Audio
Model XT udostępnia wiele ścieżek wejściowych do samplingu oraz zewnętrznego procesu miksowania sygnału Audio. Możemy samplować bezpośrednio do syntezatora poprzez wejścia Audio (XLR i ¼”), możemy importować próbki poprzez złącze USB (format WAV/AIF) jak również możemy wpuścić sygnał Audio (live) i użyć procesora do edycji sygnału w czasie rzeczywistym. Panel przedni modułu zawiera wejście, które po wprowadzeniu sygnału gitarowego, wokalowego czy jakiegokolwiek instrumentalnego – zachowuje się jak rozbudowany procesor efektów. Wejście to wyposażone zostało w zasilanie Phantom dla mikrofonów pojemnościowych. Całość uzupełnia bardzo dobrze opracowany zbiór efektów, wliczając w to nowoczesny procesor Vocoder’a. Port USB umożliwia przepływ sygnałów audio, gwarantując najwyższą cyfrową jakość.
Elastyczny Hardware
Krótko mówiąc V-Synth XT to najbardziej elastyczny, dostosowujący się do potrzeb użytkownika moduł rack’owy, jaki do tej pory wyprodukowała firma Roland. Moduł może być montowany w skrzyniach rack’owych w pozycji klasycznej lub przechylonej o dowolny kąt, tak aby użytkownik miał jak największy komfort pracy. Jeżeli zaistnieje taka potrzeba moduł może być wymontowany z rack’a i postawiony na stole. Wyprofilowana, kątowa bryła modułu doskonale sprawdza się jako urządzenie typu „tabletop”. Niezależnie czy moduł zamontujemy w rack’u czy postawimy go na stole duży, kolorowy, dotykowy wyświetlacz zapewni luksusową nawigację, a wygodne, zalane w gumie potencjometry sprawiają, że użycie tego syntezatora jest szybkie, przyjazne i ekspresyjne.
Wbudowane karty VC-1 i VC-2
Dodatkowo do tych potężnych możliwości należy zaliczyć zbiór rewelacyjnych brzmień, pochodzących z wbudowanych kart rozszerzeniowych VC-1 (Roland D-50 – emulator) i VC-2 (Vocal Designer). To tak jakbyśmy dysponowali dwoma, dodatkowymi instrumentami.
• VC-1
Karta VC-1 wyposaża moduł XT w próbki legendarnego modelu syntezatora D-50, które przyniosły tak dużą popularność na świecie temu modelowi. Brzmienia oczywiście zostały zrekonstruowane i przemodelowane, dając profesjonalny warsztat, który przerósł oryginał.
• VC-2
Karta VC-2 udostępnia rozwiniętą technologie modelingu próbek wokalowych, przygotowanych na platformę V-Synth XT. Do dyspozycji mamy dziedzictwo wokoderów do modelowania chórów z możliwością dostosowywania poziomów i ekspresji – dotąd nieosiągalne przez konwencjonalne algorytmy procesorów wokalowych.
Dane Techniczne:
Generator Brzmienia Konfiguracja: Oscylator (obwiednia x4 + LFO x1) x2, Modulator x1, COSM (obwiednia x2 + LFO x1) x2, TVA (obwiednia x1 + LFO x1), Metody, dzięki którym powstaje dźwięk: Analog Modeling (14 typów OSC, 16 typów COSM/Filtry), PCM/VariPhrase (Preset waveforms + Sampling waveforms), External Input, Modulator: 4 typy + MX, COSM: 16 typów, Zones (Spilt’y): 16, Maksymalna Polifonia: 24 głosy Pamięć Wewnętrzna Project: 1, Patches: 512, Waves: 999, pamięć Wave (RAM): 50 MB (standard), Pamięć na sample wgrywana (FLASH): 10 MB Nośniki Danych Karty PC CARD (Microdrive, SmartMedia, CompactFlash – za pomocą specjalnej przejściówki PC Card Adaptor) Efekty MFX (Multi-Efekty): 41 zestawów, Chorus: 8 zestawów, Reverb: 10 zestawów, System EQ: 4-band’owy Wbudowany System VC Wbudowane karty VC-1 (D-50 LA Synthesizer), VC-2 (Vocal Designer) Częstotliwość Próbkowania Internal: 44,1 kHz, Digital Audio IN/OUT: 96, 48, 44,1 kHz Procesor Sygnału Internal: sekcja generowania brzmienia – 32 bit’y, sekcja efektów – 24 bit’y, AD/DA: 24 bit’y Nominalny Poziom Wyjściowy MAIN OUT: +4 dBu, DIRECT OUT: +4 dBu Nominalny Poziom Wejściowy INPUT (LINE): -20 dBu, INPUT (MIC): - 46 dBu Arpeggiator Paterny: programowalne User, Motywy: 8 typów, Tempo: 20-250 BPM Modulator Multikrokowy Traki: 4, Maksymalna ilość kroków: 16, Tempo: 20-250 BPM Wyświetlacz Graficzny, 320x240 punktów, podświetlany LCD, funkcje dotykowe Złącza Słuchawkowe, Main Output Jacks ((L/mono, R)(1/4”), Direct Output Jacks (L, R)(1/4”), Line Input Jacks (L, R)(1/4”), Mic Input (XLR/ 1/4” – Phantom/Hi-Z), USB (sygnał Audio/transfer danych/USB-MIDI), Digital Audio Interfejs (24-bit, S/P DIF), COAXIAL (IN, OUT), OPTICAL (IN, OUT) Zasilanie AC 117 V, AC 230 V, AC 240 V Pobór Mocy 16 W Wymiary 482x180x170 mm Waga 4,5 kg Akcesoria Instrukcja Obsługi, CD-ROM (driver’y), PC CARD protektor (zaślepka), kabel zasilający.
![[img:1]](/img/artykuly/zdjecia/roland-13415-min.webp)
• V-Synth – potężny zmienno-oscylatorowy syntezator w modułowej obudowie (rack/tabletop)
• Nowe programy brzmieniowe PATCH, stworzone przez „pierwszoligowych” artystów z całego świata. Funkcja Sound Shaper do szybkiej nawigacji parametrów edycyjnych.
• Funkcja Rhythm Sets – unikalne możliwości manipulacji rytmicznych
• Multi-Step Modulator – niesamowite możliwości projektowania brzmienia
• Bogate możliwości analogowego modelowania zestawów brzmieniowych (waveforms) (SuperSaw, Polyphonic Feedback Oscillator, X-mod (modulacja krzyżowa) Oscillator
• Port USB (przepływ danych Audio/MIDI/transfer danych)
• Zainstalowane karty VC-1 (D-50) i VC 2 (Vocal Designer)
• Kolorowy, dotykowy wyświetlacz oraz osiem uniwersalnych potencjometrów edycyjnych do szybkiego zarządzania operacjami
• Panel przedni z wejściem XLR dla zewnętrznego źródła dźwięku
Oryginalne zestawy brzmień V-Synth’a przygotowane zostały w taki sposób, aby dać użytkownikowi nieograniczoną możliwość „wykręcania” z nich nowych, ciekawszych, niesamowitych programów. Od czasu pojawienia się pierwszych modeli V-Synth, muzycy tworzyli coraz to ciekawsze projekty, które zaowocowały nową gamą brzmień. Owe brzmienia, stworzone przez największych artystów i producentów muzycznych światowego formatu cechują się klasycznym ciepłem, które eksploduje po użyciu modulatorów syntezatorowych. Nowy model to coś, czego do tej pory nie opatentowano, to nowy styl – nowe oblicze V-Syth’a.
Sound Shaper
Innowacyjna funkcja Sound Shaper umożliwia tworzenie nowych brzmień za pomocą wirtualnych inteligentnych potencjometrów, które zapewniają profesjonalne zaprojektowanie brzmienia. Wybierając żądany typ brzmienia (pad’y, basy, brzmienia typu lead, itp.), przechodzimy do bloku makro-funkcji, gdzie urządzenie w inteligentny sposób dobiera powiązane ze sobą parametry edycyjne. W ten sposób kompleksowa edycja, nawet dla niewtajemniczonych jest dość prosta.
Wejścia Audio
Model XT udostępnia wiele ścieżek wejściowych do samplingu oraz zewnętrznego procesu miksowania sygnału Audio. Możemy samplować bezpośrednio do syntezatora poprzez wejścia Audio (XLR i ¼”), możemy importować próbki poprzez złącze USB (format WAV/AIF) jak również możemy wpuścić sygnał Audio (live) i użyć procesora do edycji sygnału w czasie rzeczywistym. Panel przedni modułu zawiera wejście, które po wprowadzeniu sygnału gitarowego, wokalowego czy jakiegokolwiek instrumentalnego – zachowuje się jak rozbudowany procesor efektów. Wejście to wyposażone zostało w zasilanie Phantom dla mikrofonów pojemnościowych. Całość uzupełnia bardzo dobrze opracowany zbiór efektów, wliczając w to nowoczesny procesor Vocoder’a. Port USB umożliwia przepływ sygnałów audio, gwarantując najwyższą cyfrową jakość.
Elastyczny Hardware
Krótko mówiąc V-Synth XT to najbardziej elastyczny, dostosowujący się do potrzeb użytkownika moduł rack’owy, jaki do tej pory wyprodukowała firma Roland. Moduł może być montowany w skrzyniach rack’owych w pozycji klasycznej lub przechylonej o dowolny kąt, tak aby użytkownik miał jak największy komfort pracy. Jeżeli zaistnieje taka potrzeba moduł może być wymontowany z rack’a i postawiony na stole. Wyprofilowana, kątowa bryła modułu doskonale sprawdza się jako urządzenie typu „tabletop”. Niezależnie czy moduł zamontujemy w rack’u czy postawimy go na stole duży, kolorowy, dotykowy wyświetlacz zapewni luksusową nawigację, a wygodne, zalane w gumie potencjometry sprawiają, że użycie tego syntezatora jest szybkie, przyjazne i ekspresyjne.
Wbudowane karty VC-1 i VC-2
Dodatkowo do tych potężnych możliwości należy zaliczyć zbiór rewelacyjnych brzmień, pochodzących z wbudowanych kart rozszerzeniowych VC-1 (Roland D-50 – emulator) i VC-2 (Vocal Designer). To tak jakbyśmy dysponowali dwoma, dodatkowymi instrumentami.
• VC-1
Karta VC-1 wyposaża moduł XT w próbki legendarnego modelu syntezatora D-50, które przyniosły tak dużą popularność na świecie temu modelowi. Brzmienia oczywiście zostały zrekonstruowane i przemodelowane, dając profesjonalny warsztat, który przerósł oryginał.
• VC-2
Karta VC-2 udostępnia rozwiniętą technologie modelingu próbek wokalowych, przygotowanych na platformę V-Synth XT. Do dyspozycji mamy dziedzictwo wokoderów do modelowania chórów z możliwością dostosowywania poziomów i ekspresji – dotąd nieosiągalne przez konwencjonalne algorytmy procesorów wokalowych.
Dane Techniczne:
Generator Brzmienia Konfiguracja: Oscylator (obwiednia x4 + LFO x1) x2, Modulator x1, COSM (obwiednia x2 + LFO x1) x2, TVA (obwiednia x1 + LFO x1), Metody, dzięki którym powstaje dźwięk: Analog Modeling (14 typów OSC, 16 typów COSM/Filtry), PCM/VariPhrase (Preset waveforms + Sampling waveforms), External Input, Modulator: 4 typy + MX, COSM: 16 typów, Zones (Spilt’y): 16, Maksymalna Polifonia: 24 głosy Pamięć Wewnętrzna Project: 1, Patches: 512, Waves: 999, pamięć Wave (RAM): 50 MB (standard), Pamięć na sample wgrywana (FLASH): 10 MB Nośniki Danych Karty PC CARD (Microdrive, SmartMedia, CompactFlash – za pomocą specjalnej przejściówki PC Card Adaptor) Efekty MFX (Multi-Efekty): 41 zestawów, Chorus: 8 zestawów, Reverb: 10 zestawów, System EQ: 4-band’owy Wbudowany System VC Wbudowane karty VC-1 (D-50 LA Synthesizer), VC-2 (Vocal Designer) Częstotliwość Próbkowania Internal: 44,1 kHz, Digital Audio IN/OUT: 96, 48, 44,1 kHz Procesor Sygnału Internal: sekcja generowania brzmienia – 32 bit’y, sekcja efektów – 24 bit’y, AD/DA: 24 bit’y Nominalny Poziom Wyjściowy MAIN OUT: +4 dBu, DIRECT OUT: +4 dBu Nominalny Poziom Wejściowy INPUT (LINE): -20 dBu, INPUT (MIC): - 46 dBu Arpeggiator Paterny: programowalne User, Motywy: 8 typów, Tempo: 20-250 BPM Modulator Multikrokowy Traki: 4, Maksymalna ilość kroków: 16, Tempo: 20-250 BPM Wyświetlacz Graficzny, 320x240 punktów, podświetlany LCD, funkcje dotykowe Złącza Słuchawkowe, Main Output Jacks ((L/mono, R)(1/4”), Direct Output Jacks (L, R)(1/4”), Line Input Jacks (L, R)(1/4”), Mic Input (XLR/ 1/4” – Phantom/Hi-Z), USB (sygnał Audio/transfer danych/USB-MIDI), Digital Audio Interfejs (24-bit, S/P DIF), COAXIAL (IN, OUT), OPTICAL (IN, OUT) Zasilanie AC 117 V, AC 230 V, AC 240 V Pobór Mocy 16 W Wymiary 482x180x170 mm Waga 4,5 kg Akcesoria Instrukcja Obsługi, CD-ROM (driver’y), PC CARD protektor (zaślepka), kabel zasilający.
![[img:1]](/img/artykuly/zdjecia/roland-13415-min.webp)
reklama