WYWIAD: Bob Cedro & Jeorge Tripp

Carbon Copy Analog Delay jest jednym z najlepiej sprzedająch się efektów gitarowych na świecie. 3 listopada 2015
3 listopada 2015 08:00

Efekt Carbon Copy Analog Delay od czasu jego premiery w 2008 roku jest jednym z najlepiej sprzedająch się efektów gitarowych na świecie. Sławę przyniosło mu charakterystyczne, w pełni analogowe brzmienie, łatwość obsługi oraz długi czas efektu delay.

Poniżej prezentujemy wywiad jego twórcami - Bob’em Cedro oraz twórcą firmy Way Huge Jeorge Tripp’sem.


Jak tak naprawdę powstał Carbon Copy?

Jeorge: Kiedy zacząłem pracować w Dunlop MXR pierwszą rzeczą, którą chciałem wykonać był efekt typu delay, którego nie było w ofercie od bardzo dawna – wpłynęły na to także liczne prośby muzyków z całego świata. W końcu usiadłem i postanowiłem zrobić listę rzeczy, które efekt powinien posiadać: całkowicie analogowy tor sygnału, 600ms opóźnienia, modulację oraz wykonanie w małej obudowie typu Phase-90 z możliwością zasilania bateryjnego.


Bob: Przypadkowo posiadałem już projekt takiego efektu – był to jeden z moich pierwszych projektów w firmie Dunlop, który otarł się o produkcję już w roku 1997. Niestety układ scalony BBD IC nagle przestał być produkowany więc byliśmy skazani odwołać produkcję. Konwersacje na temat nowej kostki MXR zazwyczaj kończyły się na słowach „Było by świetnie jeżeli...”. Po krótkim czasie okazało się, że niedostępny układ scalony jest znów dostępny – można było wrócić do prac.

[img:1]

 

Czy schemat istniejącego Carbon Copy jest inspirowany dawnymi projektami?

Bob: Układ Carbon Copy jest całkowicie nowy. Był on zbiorem mojego doświadczenia z budowania efektów delay oraz personalnych preferencji. Pierwszym efektem typu delay był BOSS DM2, którego używałem praktycznie do wszystkiego – gitary, wokali a także... perkusji.

W późniejszym czasie pracowałem jako inżynier w SR&D – firmie, która stworzyła linię produktów Rockman – dziś w posiadaniu Dunlop. Używałem efektu Rockman Analog Delay, który dostarczał ciepłego, analogowego brzmienia – lecz z jednym problemem. Był on zbudowany w dużej, rackowej obudowie z kablem zasilającym AC. W firmie MXR zdecydowałem, że kontrolki Regeneration, Mix oraz Delay są wszystkim tym, co w dobrym efekcie delay jest niezbędne i mnie zadowala. Skoncentrowałem się na ułożeniu wszystkiego w obudowę wielkością nawiązującą do Phase-90...


Jak wyglądała wasza współpraca?

Jeorge: Ja zająłem się graficzną stroną efektu ze wszystkimi zaleceniami Bob’a, ale także dodałem przycisk Mod (modulation), którego zadaniem była symulacja zniekształceń wprowadzanych przez taśmę w pogłosach taśmowych. Bob złożył nasze pomysły w całość i finalnie powstało coś niesamowitego.


Dlaczego schemat kontrolek jest taki, a nie inny?

Bob: Chcieliśmy zachować prosty schemat trzech kontrolek. Przełączniki efektu modulaion umieściliśmy w środku – styl „ustaw ulubione brzmienie i zapomnij”. 


Jak przełącznik Mod symuluje starzejącą się taśmę?

Bob: Jego włączenie powoduje nałożenie lekkiego efektu pitch shift na sygnał. Wbudowane kontrolki fabrycznie ustawione są tak, aby najlepiej tworzyć ten efekt, lecz mogą być zmienione dla tworzenia bardziej intensywnych brzmień.


Jeorge: Efekt Modulation jest bardzo ważnym aspektem tej kostki – dodaje pełni oraz sprawia, że powtórzenia brzmią potężniej. W czasie premiery Carbon Copy tylko kilka efektów posiadało tą funkcję.

[img:3]


Dlaczego – waszym zdaniem ciągle utrzymuje się na miejscu najlepiej sprzedającego?

Jeorge: Na rynku była pewna dziura – gitarzyści potrzebowali dobrego brzmienia, łatwości obsługi, wytrzymałości oraz doskonałej ceny. Carbon Copy idealnie się w nią wpasowuje.


Co stało za stworzeniem wersji Bright?

Jeorge: Carbon Copy znany jest ze swojego ciepłego, ciemnego brzmienia. Posiada ono wielu zwolenników, lecz istnieją też ci, który chcieli usłyszeć jak brzmiałby z większą ilością „górki”. Bright jest wynikiem prac z Aaron’em Millerem oraz załogą Pro Guitar Shop.


Jak bardzo Carbon Copy Bright różni się od jego podstawowej wersji?

Jeorge: Bright funkcjonuje tak samo jak jego standardowa wersja, ale posiada kilka drobnych zmian schematu. Jako, że wyższe częstotliwości są wyraźniejsze, powtórzenia są bardziej zdefiniowane oraz modulacja mieni się bardziej w spektrum brzmienia. Jest to idealny kontrast dla wersji pierwotnej.


Bob: Jeżeli lubisz tworzyć różnorakie brzmienia, efekty serii Carbon Copy powinny definitywnie znaleźć miejsce w twoim pedalboardzie.


[img:4]

Pozostałe wywiady
Wywiad ze Stephenem Day podczas Jazz Around Festival 2023 Mieszkający w Nashville młody kompozytor i wokalista Stephen Day swoją popularność zawdzięcza m.in. viralowemu utworowi If You Were the Rain z pierwszego albumu Undergrad Romance and the Moses in Me z 2016 roku. Do tej pory Stephen Day... Wywiad: Cory Wong dla Infomusic.pl Magnetyczna gra na gitarze, techniczna żywiołowość, wybitny humor i blask bijący ze sceny sprawiły, że Cory Wong stał się niezwykle popularnym artystą ostatnich lat. Muzyk wydał 10 płyt solowych i kilka albumów live. Artysta jest... Wywiad z Ole Borudem podczas Jazz Around Festival 2023 Ole Børud to norweski multiinstrumentalista, wokalista, kompozytor i producent muzyczny. Co ciekawe, zanim trafił w rejony muzyki jazz / soul / west coast  był członkiem heavymetalowych zespołów takich jak Schaliach i Extol. Występował... Wywiad: Marek Napiórkowski - Jak grać, żeby nas słuchano? String Theory to najnowszy album Marka Napiórkowskiego, czołowego polskiego gitarzysty jazzowego, który z tym właśnie projektem pojawi się na Jazz Around Festival. Kompozycja to wieloczęściowa suita napisana na gitarę improwizującą,... Cała prawda o De Mono wg Marka Kościkiewicza (premiera) Marek Kościkiewicz to artysta, o którym można śmiało napisać „człowiek orkiestra”. Założyciel i pierwszy lider zespołu De Mono. Autor muzyki i tekstów do największych hitów tej, zasłużonej dla polskiej muzyki, formacji. Video wywiad z założycielami firmy Polsound na 30-lecie działalności Wywiad z ojcami założycielami firmy Polsound-Wojciechem Puczyńskim i Jackiem Karałowem, która obchodzi 30 lecie swojej działalności. Była to doskonała okazja do poznania polskich realiów lat 80-tych. Zapraszam na wywiad Wywiad z Grzegorzem Skawińskim podczas Gitarowego Rekordu Świata Wywiad z Grzegorzem Skawińskim - gitarzystą, wokalistą, autorem tekstów, kompozytorem i producentem muzycznym. Jest on członkiem zespołu Kombii, a przedtem występował m.in. w grupach: Kombi, Skawalker i O.N.A. Rozmawialiśmy m.in. o jego... Ciekawy wywiad z Mieczysławem Jureckim Wywiad z Mieczysławem "Mechanikiem" Jureckim - wybitnym basistą, gitarzystą, kompozytorem i aranżerem. Kojarzony jest on przede wszystkim z Budką Suflera, ale w swojej imponującej i bardzo owocnej karierze, ma też na koncie współpracę z...
Copyright © INFOMUSIC 2016
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz