14 kwietnia 2010 15:04
Info Musikmesse Frankfurt ul. Bohdanowicza 21 lok. 21 02-127 Warszawa

MESSE10: Gitarowe re(we)lacje - Część II



... CZĘŚĆ DRUGA


Mayones
Odwiedziliśmy także naszych Gdańskich Mayones'owców, którzy chętnie opowiadali o nowych wykończeniach modelu Regiusa (np. Nowy Frederic Chopin Tribute- „Podążaj za Chopinem” art. na portalu) i Setiusa, nowe lżejsze wersje brzmień gitar elektrycznych w vintage'owym stylu na singlach, Setius Dive Bomb- gitara elektryczna 26- lub 36-progowa z ruchomym mostkiem i limitowane basiki z custom shopu Sonorius i Caledonius.

[img:1] 


Hughes&Kettner
Na stoisku Hughes&Kettner widzieliśmy oczywiście Coreblade („Metalowy absolut - Hughes & Kettner COREBLADE 2010”- a.n.p.) oraz nowszą poprawioną wersję Triampa- Triamp II. Niezastąpiony Jeff Waters dwoił się i troił na scenie prezentując CoreBlade'a, natomiast Triampa II prezentował popularny w Niemczech gitarzysta Thomas Blug. W połączeniu z wysłużonym Stratem na trzech singlach Triamp II grał pięknie i śpiewnie przyciągając coraz to nowych słuchaczy.

[img:2]



T-Rex
T-Rex, dotąd dostępny cenowo dla nieco zamożniejszych kolekcjonerów, zaprezentował nową serię ToneBugs, w skład której wchodzą: Reverb, Overdrive, Chorus/Flanger, Phaser i Distortion. Efekty te zachowując highendowe brzmienie wykorzystują uproszczoną konstrukcję, w efekcie będąc bardziej dostępne szerszemu gronu odbiorców. Endorserzy T-Rex'a to m.in. Steve Lukather, Mark Tremonti, Carlos Santana, Gary Moore, David Gilmour, czyli top of the pops. W najbliższym czasie przetestujemy T-Rex Overdrive z serii ToneBugs, ale mogę już teraz powiedzieć, że zapowiada się świetnie.

[img:3]

Dunlop
Nie spodziewając się niczego wpadłem w sidła Bobby'ego Cedro z Dunlop'a, który opowiadał o wszystkich kostkach bez wyjątku przez 1,5h, aż taśmy nam zabrakło i trzeba było przyjść jutro, ale... było warto:) Po kolei. Sygnowane kaczuchy Jerry Cantrell i Kirk Hammett, cała linia nowych MXR'ów- Fulbore Metal, Black Label Chorus, Custom Comp, Micro Chorus, Micro Flanger, Phase 45, reedycja boutiqowych analogowych kostek Way Huge oraz system zasilania Bob'a Bradshaw'a MC403 – MXR CAE Power System dedykowany do pedalboardów. Kostki w przypadku Dunlopa to termin o podwójnym znaczeniu. W palce dostały mi się nowe Max-Grip picks do kostkowania strun gitar elektrycznych, świetnie trzymające się palców podczas grania. Efekty MXR i kaczki można było przetestować na specjalnie przygotowanym stanowisku, więc było dużo radości:)

[img:4]

Shadow
Kolejny dzień zaczął się od gorących przygotowań do rozmowy z tajemniczym Shadow'em. Od początku lat '70 firma produkuje pickupy do gitar akustycznych i elektrycznych mając na swoim koncie współpracę np. z Joe Passem. Nanoflex, który przyciągnął moją uwagę, to sześć pickupów w jednym piezaku z możliwością regulacji poziomu każdej struny o +-3dB i rozłożenia w panoramie. Drugi to z kolei aktywna przystawka NanoMAG używana już przez Epiphona w modelu Les Paul Ultra-II. Zapraszam do obejrzenia wywiadu i prezentacji, które pojawią się niebawem.



Washburn i Randall
Washburn i Randall w jednym stali domu;) Nierozerwalny tandem współdzielił stoisko a ciekawostek kilka było. Washburn wystawił serie akustyczne 15, 25, 35, 45, i 55(artykuł znajdziecie na portalu) redesignowaną serię Festival (a.n.p.) i nową edycję serii Idol (a.n.p.). Stoiska Randalla obfitowało we wzmacniacze lampowe, jak się okazało wbrew mojemu mniemaniu, że to same tranzystory. 3 pełne lampy to sygnatury Nuno Bettencourta NB King 100 i Georga Lynch'a Lynch Box oraz tańsza propozycja 3 kanałowa- seria RT („Randall Seria RT”- a.n.p.). Udało się przekonać do złapania za sygnowane przez Nuno wiosełko Jacka Królika i skręcić z nim parę klatek demo serii RT. Materiał trzeba było zwolnić, żeby jednoznacznie stwierdzić czy zamiast ręki nie ma wiertarki. Nie ma:(



Orange
Ogromny pomarańczowy budynek wzniesiony z kolumn i wzmacniaczy gitarowych widoczny z dużej odległości należał oczywiście do Orange'a. Odnalazła się tam nowa wersja Tiny Terror kombo tym razem na głośniku 10”, dwie wersje 50 i 100W Rockerverb MK II- czysty kanał z dodaną regulacją Mid, poprawiony reverb i pętla, lampy 6V6 na końcówce modelu 50W oraz Thunder 30, zastępujący swojego poprzednika Rocker 30, wyposażony w cztery lampy EL84, dwa kanały z niezależnymi korekcjami i pętle efektów.



TC Electronic
TC Electronic prezentował nam przede wszystkim Polytune, tuner strojący do 6 strun jednocześnie (news pt. „PolyTune od TC Electronic”) i G-Major II, będący nową wersją rackowego multiefektu gitarowego. Testy obu produktów ukażą się wkrótce na Infomusic. Nową twarzą TC okazał się John Petrucci, który w swoim arsenale posiada kostkę SCF Stereo Chorus Flanger, 1210 Spatial Expander (aktualnie już nie produkowany), trzy studyjne reverby M3000 oraz kompresor, bramkę i limiter w jednym czyli C400XL.

[img:6]

Mesa Boogie
Dwie nowości od Mesa Boogie, to: nowy, wielkości lunch box'a 15W dwukanałowy wzmacniacz (z footswitchem w komplecie) TransAtlantic oferujący przekrój klasycznych brytyjskich i amerykańskich brzmień w pudełku ważącym niecałe 5,5kg; odrodzenie jednego z najbardziej rozpoznawalnych wzmacniaczy świata- Recifiera, w którym na 20 rocznicę wypuszczenia na rynek poprawiono pętlę efektów, dodano opatentowany system Multi-Watt i Rectifier Tracking na każdym kanale oraz przełącznik biasu 6L6/EL34.


Egnater
Relację z Egnatera zostawiłem na koniec z pełną premedytacją. Mało znana to marka w Polsce, ale postaramy się to zmienić. Mój zachwyt wzbudził Torumaster 4100- tu zacytuję „czterokanałowe arcydzieło, łączące w sobie doskonałe brzmienie z bezprecedensową, przejrzystą możliwością jego tworzenia i realizacji...”, pod czym całkowicie i ja się podpisuję.

[img:5]

Test Rebel 30 został już rozpoczęty i niedługo będzie u nas do poczytania i obejrzenia. Armaggedon i Vengance (okrojony z gałek ale nie z brzmienia Armaggedon) zaprojektowano z myślą o bardziej metalowych muzykach, ale wzmaki te nadal posiadają ogromne możliwości ukręcenia brzmienia oraz tradycyjnie straszą designem. Dobrze słyszalny jest ich indywidualny charakter, rozpoznawalny dzięki wieloletniemu doświadczeniu konstruktora i jego współpracy z Ty Tabor'em z King's X, Georgem Lynchem, Danem Doneganem z Disturbed, Bradem Delsonem z Linkin Park, a nawet z Kirkiem Hammettem z zespołu na M.

Lampowy Tweaker w wersji head już za 400 euro (czyli około 1600zł), a kombo za eurosów 600, przy czym możliwości kręcenia soundu ogromne. Wszystko dzięki switchom: modern/vintage, USA/AC/BRIT, HOT/CLEAN, BRIGHT/NORMAL i TIGHT/DEEP.

Bruce Egnater zapytany, „czemuż tak tanio?” odpowiada: „made in China”. Groove Tubes i dopisek Custom Amplification pod nazwą firmy stanowią jednak gwarancję jakości, a jeśli piecyk po zejściu z linii nie brzmi tak jak prototyp, to produkcja jest wstrzymywana. Hit targów!


Jednym słowem atrakcji nie brakowało. Zaraz po zakończeniu targów muzycznych w tym samym mieście odbywały się Erotik Messe. Niestety terminu powrotu do kraju nie udało się przebukować...



Tschüss,
 
Piotr GRZYBU Borowik





Efekty Multiefekty gitarowe Kostki podłogowe Pozostałe efekty Wzmacniacze Elektryczne Basowe Akustyczne Metronomy, tunery Struny Statywy i uchwyty Pozostałe akcesoria Klasyczne Komba gitarowe Głowy gitarowe Kolumny gitarowe Kapodastry Pickupy Mostki i tremolo Kaczki i whammy Pedały, footswitche Środki do konserwacji Futerały, pokrowce Elektroakustyczne Akcesoria gitarowe Gitary Kolumny basowe
reklama
Copyright © INFOMUSIC 2016
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz